קבלה יחוד הווין - סוף היחוד - חלק התפילה

בס"ד

לכבוד גאון עוזנו , ראינו לאחורנה שכת"ר ענה תשובה נפלאה ביותר בקשר ליחוד הווין ; לגביי סוף היחוד בחלק של התפילה , האם צריכים להמשיך את האור מבינה דעתיק עד עיניים דז"א , ואחר-כך להמשיך אור החכמה עד מצחא דז"א ? ( כמו שמופיע בסידורים של הרב בניהו שליט"א ובשער רוח הקודש של הרב אסוס שליט"א ) , או שמתחילים להמשיך את האור מחכמה דעתיק עד עיניים דז"א ? ( כמו שמופיע בעץ חיים למוצאיהם פעם אחת ) , שמענו שהרב מרדכי עטיה שליט"א אומר שיש כאן כפילות ואין צורך לעשותו פעמיים. נשמח לשמוע את דעתו של הרב בנושא.

תשובת הרב

בס"ד

שלום רב לשואל הנכבד

שאלתי את הרב , והרב השיב

 

המעיין היטב בלשון הרב זלה"ה יווכח לראות כיצד יש כאן ב' כוונות וב' המשכות, האחת נמשכת מבינה דעתיק עד אשר מגעת לעיניים דז"א ועיקר כונה זו מטרתה לכפיית הדינים

וכונה שניה ההמשכה היא מחכמה דעתיק לבינה דעתיק ועד מצחא דז"א ועיקרה להשגת חכמה ובינה להבנת גילויי סודות התורה
 
ואה"נ שאפשר ששתי המשכות אלו נמשכות יחדיו אולם כל אחת במסלול ובמטרה המיוחדת לה, וממוצא דבר תבין שאכן ישנם ב' ביטושים במצחא דא"א, האחד מתייחס לבינה לחוד עם יסוד דעתיק הגנוז במצחא דא"א, והשני מתייחס לבינה עם חכמה הגנוזה בתוכה עם היסוד דעתיק ודעת דא"א שבמצחא דא"א
 
תודה רבה , וכל טוב

שאלות אחרונות

לרשימה המלאה

שאל את הרב!